En dåres envishet

Vi stod nära varann, som buske och bär
men ibland är det svårt, att se ting som de är

Gatsten och väg skiljs av upploppets här
Det sker utan varning, rätt vad det är.

Det gjorde mig ont, en rift i min själ
och blottade så min sårbara häl

I tårar och sorg tog jag farväl,
av min vän och min älskade, min Brutus likväl

Men Orfeus och jag klarade ej våra test,
Eurydike och du, ni förlorade mest.

-----------------------------------------------

Tar detta nu slut? Var det allt jag kom på?
Nej! Min hämnd är mer raffinerad än så!

I likgilitghet och utan distans
finns jag dig nära fastän ingenstans

Man lever och lär av sina misstag,
men för dig gör livet ett undantag!

En missad kurs, en läxa att lära
berövar jag dig på min ära.

How you like me now?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback