Viljan att vilja

Kunna skriva jag vill kunna skriva, skriva som Jack eller som Klas
Eller sjunga som Markus eller varför inte som Sly?

känner inte du igen dig att vilja kunna utan att anstränga dig, bara kunna direkt utan att försöka försöka och nöta tills dina fingrar blöder och du glömmer bort att äta för du glömmer allt annat än ditt mål?

för mig håller det en vecka, en dag, en månad i bästa fall.

Att vara målare poet eller artist är inte talangens makt över sinnet, det är inte frihet att skapa
Det är disciplinens seger över alla ambitioner utom en, det är den smala vägen
Att skapa mycket på lite istället för lite på mycket
Det är vilja före kreativitet.

Hmm det skulle kunna bli en dikt av det jag skrev.
Skriv den du, jag är alldeles för rastlös.


Per Definition Taavo var det ja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback