Tro, hopp och hundbajs

Jo!

Jag satt och tänkte på om det var något jag funderade på.

Nae...

Jo förresten! Snart är det vår. Då jäklar! Dags att bli förälskade och underbart naiva och gå ut på promenader med vårkärleken och se världen på nytt med Henne (notera: stort H!) vid din sida, som vore hon ett par taxichaffis-solbrillor som gör att allt lyser upp gult och ljust; ett filter som skalar bort det gråa och får till och med de grå hundskitarna som konserverats från i höstas under snön att leende glittra tillbaka till dig!

Jag känner det redan... Dagarna blir ljusare, jag är nästan i tid till föreläsningarna och jag lyckas komplettera den här retoriska trean på ett roligt sätt genom att skriva just detta som tredje exempel!

Allt är en låt och just nu nynnar världen på
Province av TV on the Radio. Love is the province of the brave, man måste våga tro på lyckan för att hitta den. Om man inte vågar älska så blir man utan. Kan det verkligen vara så att blyga pojkar inte får kyssa vackra flickor!?

Prolly.


Per Definition Taavo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback