"Now back to Gene Krupa's syncopated style"

-Hurry up Sal, we gotta go!
-Huh? Where are we going?
-I don't know, but we gotta go!


Jag tror att jag blir lätt hypoman av kaffe, jag får stora tankar och bryr mig inte så mycket om konsekvenserna för ett tag. Oftast kommer sansen ikapp, och bromsar upp mig innan jag gör något överilat. Men förbaskat! man skulle vara polare med Dean Moriarty och dra ut på äventyr.

fan om man sätter ut på vägen och tar riktning söderut, så kommer man nog till Skåne, och efter det till Danmark, Tyskland, Autobahn, där tar vi vänster och hamnar i Nicaragua... Efter det kommer resten av världen! Jag ska köpa en bil som ska hålla så många mil, sen åker vi.


Fast jag vet ju att det är som lillebror sa efter att han lyssnat på Alkberg: Stockholm kommer, men här är ditt liv. En liten examen först, and then we're off! Round up and have your tickets ready. Fasen det kommer att bli som i Diários de motocicleta! Med min läkarexamen i bagaget botar jag spetälska i djunglen, snor äkta mäns fruar och lär mig om världens orättvisor. Allt reducerat till en ostig punchline:

If you let the world change you, you just might change the world.


M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback