Bosse - They just don't make 'em like you anymore

Förlagan!
Bosse - They just don't make 'em like you anymore
Bosse Taavo - nyanställd.

//Efter mer än ett decennium i skuggan kliver han åter in på arenan. Fortfarande hungrig, fortfarande eye of the Tiger! "Put me in coach, I'm ready to play" sjunger Bo Taavo som John Fogerty i hiten Centerfield från 1985. Det är en strålande glad man i sina bästa år vi möter på ett kafé i centrala Västervik, staden dit Bo, eller Bosse, som han kallas av vännerna, flyttade tillsammans med sin hustru Marja för mindre än ett år sedan. "Jag kände aldrig förtroendet från ledningen i Norrbotten, men man har ju kanske omoderna värderingar, och härdar ut lojalt för lagets skull", säger Bosse Taavo. "Kanske skulle jag ha sökt ny adress tidigare, men det är ju klart man hoppas in i det sista", fortsätter han.

Det var på fri transfer som Bosse och Marja sökte sig till Kalmar län, och det tog inte länge innan den nya ledningen gav Bosse fullt förtroende i startelvan. Detta efter enbart en kortare uppvisning i stadens farmarlag, bör tilläggas. "Jag visste ju att jag hade bättre möjligheter att visa vad jag går för här, men att det skulle gå så här fort vågade jag knappt drömma om!" kvittrar Taavo förnöjt. Hustrun Marja Taavo, given i Postens A-trupp sedan många år skiner ikapp med maken, "vi har alltid sporrat varandra, och jag har alltid vetat hans kapacitet, så detta förvånar mig inte det minsta", tillägger hon.

Det är alltså friskt satsande expansiva Västervik som lägger sina ägg i korgen hos kraftpaketet från tornedalen. "Taavo besitter de kvalitéer vi söker", kommenterar Inge Risk, assisterande coach i Västervik, och utvecklar: "Vi har en ung trupp och Bosse har precis den rutin och kunskap som vi behöver för att komplettera laget och tror att han även ska kunna inspirera de andra till stordåd."

Idel lovord för Herr Taavo således, och definition.blogg.se kan bara instämma. Att bära huvudet högt och hålla sig sysselsatt och aktiv, att aldrig tappa viljan att utveckla sitt spel, trots att han varit ute i kylan visar på stark moral, envishet och en vinnarinstinkt av sällan skådat slag.

Bosse Taavo kommer att göra sin formella debut i Västervik den 5e februari. Vi önskar honom lycka till.

Fotnot: definition.blogg.se har förgäves sökt ledningen i Norrbotten för en kommentar. //

Grattis till jobbet farsan, du är grym. Definitivt min största förebild.

M


-"Ingen LUST!? Då är du fan ingen Taavo!"

Kommentarer
Postat av: M

The similarity of the headline and a song by Kenny Rogers is completely unintentional and purely coincidental.

/The author

Postat av: IciBo

Hehehe- skitkul.. eller som man säger i J- gi "siehän olet Pännämies"!

2007-01-23 @ 16:59:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback