Parent(e)s

Att jag inte skrivit på länge betyder inte att jag inte har något att skriva om.

På sätt och vis har jag bytt ut mina offentliga monologer mot slutna dialoger, vilket innebär att jag blir emotsagd ibland. "Konstruktivt" känns som ett ord som ska nämnas i sammanhanget, och visst är det ju det! Att konstatera det uppenbara är lite av min grej, men utmaningen ligger i att gräva lite djupare! Att se skogen trots alla träd som står i vägen är inte alltid lika självklart som det låter. En sådan sak vad gäller dialoger är att det är olika människor med olika erfarenheter som möts, att det inte alltid handlar om att vinna, eller övertyga den andra. Man kan försöka mötas halvvägs, men kan lika gärna hamna utanför kartan! Vill man så kan en diskussion visa upp samma verklighet ur ett annat perspektiv, precis som en resa vidgar dina vyer.

Jag är hos mina föräldrar i Småland just nu. Vi diskuterar kring köksbordet och tittar på gamla filmer från när jag och mina bröder var små. En hemresa påminner dig om var du kommer ifrån. Vad som en gång var viktigt och vad som fortfarande är det. Vad försöker jag säga? Kanske att vida vyer är viktigt, men att man alltid ska behålla fokus?

Nya upplevelser och intryck formar mig, förändrar mig. Jag välkomnar det, men glömmer inte bort what's important

Du kan ta pojken ur byn, men du kan aldrig ta byn ur pojken!

Jag skrev tidigt att den här bloggen handlar inte om mig, men om min värld. Jag låter detta bli en parentes där jag skriver om mig själv. Lite vagt, lite splittrat. Jag vet inte vad jag ska skriva, och ger konstgjord andning tills vidare.

//Per Definition Taavo//


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback